اعتماد، قدرت و رتبه بندي جستجو
اعتماد، قدرت و رتبه بندي جستجو
اگر موتورهاي جستجو بتوانند به لينک ها يا حساب هاي اجتماعي اعتماد کنند، آيا مي توانند ياد بگيرند که به وب سايت ها اعتماد کنند؟ کاملا. عوامل متعددي در ايجاد سئو وب سايت وجود دارد که هم کاربران و هم موتورهاي جستجو آن را قابل اعتماد مي دانند. در اينجا به عناصر Trust جدول تناوبي عوامل سئو مي پردازيم. Frédéric Dubut، مدير ارشد برنامه Bing ميگويد: «فقط براي چارچوببندي آنچه که ما آن را قابل اعتماد ميدانيم، تصور کنيد که يک وبسايت تجارت الکترونيک داريد، و يک کاربر به وبسايت شما ميآيد.» “اولين سوالي که بايد از خود بپرسيد اين است که آنها از خود مي پرسند: “آيا مي توانم شماره کارت اعتباري خود را به آن وب سايت بدهم و مطمئن باشم که در دستان خوبي خواهد بود؟”
يک وب سايت تجارت الکترونيک بسيار معروف در سياتل [آمازون] فعال است و بديهي است که همه قرار است شماره کارت اعتباري خود را به آنها بدهند. مي دانيد که شماره کارت اعتباري شما در دستان خوبي است.» و سپس، شما يک دسته از وبسايتها را دريافت ميکنيد که مقالات وبلاگي دارند که به وضوح عجله شدهاند و اشتباهات تايپي زيادي دارند و براي مثال، پيوندهاي TrustPilot کار نميکنند و تعداد زيادي از اين نشانههاي کوچک وجود دارد که شما را وادار ميکند. فکر کنيد، “خب، اينجا چيزي درست نيست. من واقعا احساس راحتي نمي کنم که شماره کارت اعتباري خود را به خدمات سئو در تهران بدهم. به عنوان يک مدير وب سايت، به عنوان صاحب سايت، فقط بايد فکر کنيد که در اين مقياس کجا هستيد؟ آيا به آمازون نزديکتر هستيد يا به آن وبسايتي که داراي اشتباهات تايپي زياد است و لينکهاي کمک آن کار نميکنند نزديکتر هستيد؟» دوبوت مي پرسد.
اختيار اقتدار بودن به طور معمول به معناي اين است که يک رهبر شناخته شده در زمينه يا بخش تجاري خود باشيد، و اين زماني بسيار مفيد است که هدف اين باشد که به طور ارگانيک رتبه خوبي داشته باشيد. طراحي سايت اينترنتي موجود در پول شما، جايگاههاي زندگي شما (YMYL) که توصيههاي مالي يا پزشکي ارائه ميدهند، بهويژه مورد بررسي قرار ميگيرند. در سال 2019 گوگل تأييد کرد که براي پرسشهاي YMYL، «در سيستمهاي رتبهبندي ما به عواملي مانند درک ما از اعتبار، تخصص يا قابل اعتماد بودن صفحاتي که در پاسخ ارائه ميکنيم، اهميت بيشتري ميدهد». بري شوارتز، سردبير Search Engine Land News، مي گويد: «گوگل گفت: «هي، اگر مي خواهيم اين محتوا را به مردم توصيه کنيم، بايد مطمئن شويم که آن را قابل اعتماد، معتبر و کارشناس نوشته است». گوگل در درجه اول اعتبار را بر اساس هر صفحه ارزيابي مي کند. با اين حال، سيگنال هاي سراسر سايت نيز ممکن است براي تکميل صفحات جداگانه استفاده شوند. انواع لينکهايي که صفحات شما دريافت ميکنند (به ويژه از وبسايتهاي معتبر و سايتهاي ديگر در جايگاه شما)، کلماتي که در داخل و اطراف آن بک لينکها استفاده ميشوند، معيارهاي تعامل، مدت زمان فعاليت سايت شما و حتي بررسيها ممکن است به عنوان سيگنال براي موتورهاي جستجو استفاده شوند. براي سنجش اقتدار Google همچنين براي ارزيابي کيفيت صفحاتي که در نتايج برتر ظاهر ميشوند و دستورالعملهايي که از تخصص مرجع، مرجعيت و اعتماد (يا EAT) پيروي ميکنند، قرارداد ميبندد. ارزيابيکنندهها مستقيماً بر رتبهبندي تأثير نميگذارند، اما بازخورد آنها براي بهبود الگوريتمهاي جستجوي Google استفاده ميشود، بنابراين يادگيري نحوه ارزيابي صفحات ممکن است به شما کمک کند محتواي معتبري ايجاد کنيد که به کاربران و موتورهاي جستجو خدمات بهتري ارائه دهد. (توجه داشته باشيد که ابزارهايي که سعي ميکنند «اقتدار صفحه» يا «مرجع دامنه» را ارزيابي کنند، به سادگي توسط شرکتهاي شخص ثالث بر اساس اينکه چگونه فکر ميکنند موتورهاي جستجو به چيزها امتياز ميدهند حدس ميزنند – اين معيارها در واقع در الگوريتمهاي موتور جستجو استفاده نميشوند.
صفحات وب با کيفيت بالا بايد تعاملات معناداري با کاربران ايجاد کنند. جنبههاي اين تعاملات ممکن است از طريق معيارهاي تعامل مانند زمان در صفحه، نرخ پرش، ميانگين مدت جلسه و غيره تعيين شود. موتورهاي جستجو معمولاً تمايلي به افشاي چگونگي يا حتي استفاده از معيارهاي تعامل در الگوريتم هاي خود ندارند. و فقط به اين دليل که يک موتور جستجو حق ثبت اختراع در مورد نحوه استفاده از تعامل براي اطلاع رساني رتبه بندي جستجو دارد، لزوماً به اين معني نيست که در حال حاضر از آن استفاده مي کند. با اين وجود، محتواي با کيفيت و تجربه کاربر بخش بزرگي از سئو هستند و اولويت بندي آنها بايد تأثير مثبتي بر ميزان تعامل و نرخ تبديل شما داشته باشد. شما مي توانيد با در نظر گرفتن نيت کاربر، معرفي محتواي توليد شده توسط کاربر و بهبود پيوند داخلي خود، از جمله تاکتيک هاي ديگر، تعامل بيشتري را تشويق کنيد. ما معتقديم تعامل اندازهگيري ميشود و اگر موتورهاي جستجو معيارهاي تعامل را در الگوريتمهاي خود لحاظ کنند، رتبهبندي شما براي آن بهتر خواهد بود.
شهرت
ممکن است طول بکشد تا انتشارات با رعايت استانداردهاي دقيق براي بررسي حقايق و گزارش اصلي، شهرت پيدا کنند. اين شهرت وزن زيادي در ذهن خوانندگان دارد و همين امر در مورد موتورهاي جستجو نيز صادق است. سيگنالهاي دقيقي از طراحي سايت چيست براي ارزيابي شهرت استفاده ميکنند مشخص نيست، اما به افراد، سايتها، مؤسساتي فکر کنيد که شهرت آنها را بسيار محترم ميدانيد. آنها احتمالاً در طول زمان با ارائه اطلاعات قابل اعتماد و ثابت به اين شهرت دست يافته اند، توسط ديگران به عنوان متخصص در زمينه خود ذکر شده و توسط همکاران يا مشتريان خود به خوبي از آنها صحبت مي شود.