محتواي داپليکيت ( Duplicate Content) چيست؟
محتواي داپليکيت ( Duplicate Content) چيست؟
محتواي تکراري محتوايي است که حداقل دو بار در يک وب سايت يا دامنه (محتواي تکراري داخلي) يا در وب سايت ها يا دامنه هاي مختلف (محتواي تکراري خارجي) رخ مي دهد.
محتواي تکراري علاوه بر متن ميتواند شامل تصاوير يا کد منبع يکسان باشد.
محتواي تکراري ميتواند به روشهاي مختلفي ايجاد شود، اما زماني که يک وبسايت توسط خزندههاي موتورهاي جستجو ارزيابي ميشود، يک ضرر دائمي است، زيرا سايت با محتواي تکراري منحصربهفرد بودن خود را از دست ميدهد.
براي جلوگيري از محتواي تکراري، تکنيک ها و تاکتيک هاي مختلفي براي انتخاب وجود دارد.
محتواي تکراري داخل سايت
محتواي تکراري داخلي بيشتر به دليل خطا در سازماندهي صفحه است. موارد زير از محتواي تکراري داخلي بسيار رايج است:
از طريق www.meineseite.de و همچنين از طريق meineseite .de مي توان به يک وب سايت دسترسي داشت
- چندين URL از يک صفحه قابل دسترسي است، به عنوان مثال. ب. www.meineseite.de، www.meineseite.de/index.php و www.meineseite.de/startseite
- چندين نسخه از يک وب سايت وجود دارد، به عنوان مثال. ب. به عنوان پيش نمايش چاپ، به عنوان يک صفحه آرشيو و به عنوان يک صفحه “عادي".
- يک صفحه دسته بندي محصولات مشابه را فهرست مي کند، اما مي توان با دو پارامتر مختلف به آن دسترسي پيدا کرد، به عنوان مثال www.meineseite.de/hausschuhe در مقابل www.meineseite.de/hausschuhe_schwarz
- صفحات دسته بندي فيلتر شده ايندکس مي شوند
- صفحات با شناسه هاي جلسه ايندکس مي شوند
- صفحاتي با همان محتوا که در نسخههاي دستگاههاي تلفن همراه يا رايانههاي شخصي روميزي ارائه ميشوند (مثلاً در انجمنها)
در تمام اين مثالها، ميتوان فرض کرد که مديران وبسايت عمداً محتواي تکراري را ايجاد نکردهاند. طبق گفته هاي خودش، گوگل هم اين کار را نمي کند. با اين وجود، از محتواي تکراري داخلي نيز بايد اجتناب شود.
چگونه از محتواي داپليکيت داخلي جلوگيري کنيم؟
اقدامات زير به جلوگيري از محتواي تکراري در سايت مهدي نجاري داخلي کمک مي کند:
- اجتناب احتمالي از شناسه هاي جلسه
- استفاده از ويژگي rel="canonical” (برچسب متعارف)
- استفاده از متا تگ noindex براي صفحاتي که نبايد ايندکس شوند
- تغيير مسير http://meineseite.de به http://www.meineseite.de از طريق 301-redirect از طريق فايل htaccess
- ايجاد يک ساختار منوي معنادار
- تجزيه و تحليل CMS قبل از واريز محتوا
- تجزيه و تحليل منظم از وضعيت نمايه سازي
- استفاده مداوم از لينک هاي داخلي
- يک نسخه وب سايت را در Google Webmaster Tools يا Bing Webmaster Tools ذخيره کنيد
- تعيين کنيد که چگونه پارامترها در URL ها بايد توسط Googlebot (GWT) رفتار شود.
- کاهش بلوک هاي متني
وبلاگ مورد خاص
وبلاگهاي وردپرس به ويژه در معرض محتواي تکراري داخلي هستند، زيرا معمولاً ميتوان به يک پست وبلاگ در صفحه دستهبندي، در ريشه، در صفحه آرشيو و احتمالاً در زير صفحه برچسب دسترسي پيدا کرد.
در اين مورد، توصيه مي شود با افزونه هاي مناسب کار کنيد يا خودتان با استفاده از تگ noindex در کد منبع کار کنيد. با اين حال، اين نياز به دانش PHP دارد.
محتواي duplicate خارجي
محتواي تکراري موجود در وب سايت هاي ديگر مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد. يا ساير وب مسترها عمداً محتواي يک صفحه را کپي کرده اند، يک وب سايت محتواي آن را به اشتراک گذاشته است، يعني آن را به طور داوطلبانه در اختيار ديگران قرار داده است، يا بخشي از محتوا به عنوان نقل قول استفاده شده است.
در اصل، استفاده غيرمجاز از محتواي شخص ثالث مانند تصاوير، متون يا کد منبع نقض حق چاپ است. اگر بتوان ثابت کرد که محتوا عمداً کپي شده است، کپيکنندگان با عواقب قانوني مواجه ميشوند.
بنابراين محتواي تکراري خارجي مي تواند نقض قانون باشد. با اين حال، در بسياري از موارد، ناقضان کپي رايت را نمي توان تحت پيگرد قانوني قرار داد، زيرا نيت آن قابل اثبات نيست يا دامنه در کشور ديگري ثبت شده است.
نکته: اگر مي خواهيد از بي ارزش شدن محتواي خود به عنوان محتواي تکراري خارجي جلوگيري کنيد يا از نظر قانوني پيگرد قانوني نداشته باشيد، بايد نقل قول هاي متني را به اين صورت شناسايي کنيد و هميشه منبع تصاوير را ذکر کنيد.
خطر ديگري براي duplicate content خارجي زماني است که z. ب. وب سايت بخش هايي از محتوا را از طريق فيدهاي RSS فراهم مي کند. اين تکههاي متن بسته به توزيع و محبوبيت وبسايت، سپس در بسياري از وبسايتهاي مختلف توزيع ميشوند.
پورتالهاي قيمت همچنين خطر محتواي تکراري براي فروشگاههاي آنلاين هستند، زيرا دادههاي محصولي را که از خردهفروشان از طريق خوراک داده دريافت ميکنند، يکپارچه ميکنند. توصيه مي شود انواع توضيحات کوتاه اصلي محصول را براي موتورهاي جستجوي قيمت ارائه کنيد.
با اين حال، در بيشتر موارد، Google & Co خيلي سريع تشخيص مي دهد که منبع اصلي کدام است. با اين حال، به ويژه در مورد فروشگاه هاي آنلاين “جوان” با لينک هاي کم، خطر بزرگي وجود دارد که توضيحات محصول درگاه قيمت در بالاي ليست نتايج جستجو قرار گيرد.
با محتواي تکراري خارجي چه کنيم؟
هر کسي که متوجه شود وب سايت هاي ديگر عمداً محتواي خود را کپي و منتشر مي کنند، مي تواند ابتدا راه را از طريق مدير وب سايت مربوطه جستجو کند. اگر هيچ اقدامي به دنبال درخواست تغيير يا حذف محتوا انجام نشد، بهتر است با يک وکيل مشورت کنيد.
به منظور اطمينان از عدم استفاده 1:1 از محتواي خود در ساير وب سايت ها، به عنوان مثال. ب. در بيانيه هاي مطبوعاتي، ارجاع به منبع اصلي بايد در متن يافت شود يا درخواست شود.
همچنين ميتوان از مديران وبسايتها درخواست کرد که محتواي کپي شده توسط موتورهاي جستجو نمايه نشود، به عنوان مثال. B. در هر تگ noindex.
گوگل توانايي گزارش نقض حق نسخه برداري و درخواست حذف محتواي توهين آميز از فهرست را دارد.
علائم محتواي تکراري
شناسايي محتواي تکراري اغلب براي مديران وبسايت دشوار است. با اين حال، برخي سرنخ ها ممکن است به محتواي تکراري داخلي و خارجي اشاره کنند:
- يک عبارت جستجويي که يک متن را از يک وب سايت کپي مي کند چندين نتيجه مختلف از جمله وب سايت هاي ديگر را برمي گرداند
- يک جستجوي URL با ابزارهايي مانند www.copyscape.com به محتواي تکراري اشاره مي کند
- يک وب سايت تنها با URL اما بدون قطعه در فهرست نشان داده مي شود
- رتبه بندي يک صفحه فرعي ناگهان سقوط مي کند
- يک وب سايت ديگر در فهرست موتورهاي جستجو نيست
گوگل و شرکت چگونه محتواي اصل را تشخيص مي دهند؟
الگوريتم هاي موتورهاي جستجو اکنون آنقدر دقيق هستند که مي توانند منابع اصلي را از کپي ها تشخيص دهند. اين بدان معني است که محتواي تکراري ناشي از وب سايت هاي خارجي نبايد مشکل زيادي براي منبع اصلي ايجاد کند.
با اين حال، ارائه دهندگان موتورهاي جستجو، بالاتر از همه گوگل، در مورد نشانه هاي مشخصي که باعث مي شود خزنده ها يک صفحه را به عنوان اصلي و در نتيجه ساير صفحات با محتواي مشابه را به عنوان يک کپي در نظر بگيرند، سکوت مي کنند.
موارد زير مکرراً به عنوان معيارهاي ممکن براي تبعيض عليه محتواي تکراري ذکر شده است:
- سن سهم اصلي منتشر شده در مقايسه با نسخه
- محبوبيت لينک صفحه اصلي در مقايسه با کپي
- محبوبيت دامنه در مقايسه با کپي
- تعداد سيگنال هاي اجتماعي در محتواي مربوطه
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfg4ZevvTPG5pDLrM8qHB9qRaCGRryR1lKQgJJUIwG-bSP1sA/viewform
https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/55365/
https://ello.co/recopol168/post/yffbskbapaws-0ud1xunaw
http://y8space.com/activity-2/p/3704124/
https://sociallawy.com/story1955122/%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C
http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/activity/p/344219 /